Halwa Telinga

Ihsan KasihMu..Jum KLIK:)

Cari sesuatu yang menarik ??

Followers Terhebat

Empunya cerita

My photo
Merupakan Puteri bongsu di antara enam orang adik beradik.Simple PersoN, easy goinG, fRiendly.Wujudnya blog ni hanya suka-suka bagi mengabadikan setiap detik suka dan duka kehidupan dan melakarkan setiap kenangan saya dan mereka:)

Blog Archive

Mungkin anda tertinggal yang ini...:)

get this widget here

Monday, April 16, 2012

Menu simple : Ayam masak merah


Assalamualaikum,hai..menu apa ye korang nak masak utk dinner malam ni? kalau siapa yang tengah golek2 memikirkan menu yang sesuai.Mari cuba ayam masak merah.Ini adalah menu miss utk lunch ahad aritu,tetiba teringin.So,dengan bahan yang ada miss pun masak la.Sempat snap gambo lagi tu,resipi nya macam biasa je:)

Antara Bahan-bahannya:ayam 1 ekor(ikut suka brapa org nak mkn)

bahan-bahan kisar:

bawang besar 1 biji
cili kering 10 tangkai atau cili siap kisar
halia 1cm
bawang putih 5 biji


Cara memasak:

- goreng ayam dulu JGN sampai garing.
- then tumiskan bahan-bahan yang dikisar tadi.(miss tumbuk je)
- bila dah naik bau baru masukkan tomato atau sos yang dikisar atau tomato puree.ikut suka lah.masuk dua-dua sekali pon tak apa.
- kacau sampai kuah pekat.
- boleh di hidangkan:)

5 comments:

Cik Anis said...

emmmmm sedapnye ^^

fieda said...

fveret saya..

shark said...

faveret shark dr dulu nie..
mmg suka pedas2 nie..
ayam masak merah mmg xleh celen ler:)

My Life's Journey said...

Aaaaaaaaaaaaa uhuk uhuk ..sedanyaaaaaaaaaa ..nak tapau leh ..umi gah lapa ni ..hihi

Che rosliza Che mat said...

em sedapnya...

 

Copyright © 2012 Reserved to Begins with Smile Design with love by CikBulat