Halwa Telinga

Ihsan KasihMu..Jum KLIK:)

Cari sesuatu yang menarik ??

Followers Terhebat

Empunya cerita

My photo
Merupakan Puteri bongsu di antara enam orang adik beradik.Simple PersoN, easy goinG, fRiendly.Wujudnya blog ni hanya suka-suka bagi mengabadikan setiap detik suka dan duka kehidupan dan melakarkan setiap kenangan saya dan mereka:)

Blog Archive

Mungkin anda tertinggal yang ini...:)

get this widget here

Tuesday, April 24, 2012

Pengorbanan seorang adik


Assalamualaikum,welcome selasa ye..jika semalam kita sibuk pasal slip gaji.Hari ini mari kita renung-renungkan pengorbanan seorang adik terhadap abgnya.Muhammad Muaz seperti nama schoolmatte miss dulu,entah kat mana la dia ni sekarang..hihihi..perasan sekejap.Begini kisahnya,Muhammad Muaz Yusof ni yang berusia 13 tahun mempunyai seorang abang yang menghidap leukimia dan dia telah mengambil keputusan mendermakan darah dan sum-sum tulang belakang kepada abangnya.Dia telah meninggal dunia akibat paru-paru berair selepas dua hari pembedahan dijalankan.
Petikan dari metro hari ini:
Asma berkata, anak kelimanya, Mohd Munawar, 21, disahkan menghidap leukemia sejak empat bulan lalu dan sering mendapatkan rawatan di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian, Kelantan, sebelum diarah doktor menemui pakar di HUKM.

“Pakar mengesahkan Munawar memerlukan darah jenis A- termasuk sum-sum tulang belakang dan arwah mempunyai darah jenis sama dengan abangnya sebelum kami sekeluarga ke HUKM untuk menjalani proses pemindahan darah dan sum-sum tulang belakang,” katanya.


Katanya, sebelum memasuki bilik rawatan itu Sabtu lalu, dia bertanya arwah sama ada takut atau tidak, namun arwah berkata, dia sanggup dermakan apa saja demi menyelamatkan nyawa abangnya itu.
Itu lah,pengorbanan dia,tetapi sukar nak cari adik macam ini kan.Apa pun sedekah kan al fatihah buat dia..

5 comments:

Ini Kisah Tia said...

selalu kita dengar abang atau kakak yang berkorban . takde salah apapun kalau adik pun turut berkorban untuk abang atau kakaknya ..

Anum said...

hai
salam perkenalan thanks sudi follow anum

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

sedey betul baca kisah tue khen...
tq sudi follow ai @_@

Che Rosliza Che mat said...

sedih pulak baca entry nie...besar betul pengorbanan seorang adik untuk abangnya...

Hanamiko Sakura said...

perngorbanan yang begitu besar.. :')

 

Copyright © 2012 Reserved to Begins with Smile Design with love by CikBulat