Halwa Telinga

Ihsan KasihMu..Jum KLIK:)

Cari sesuatu yang menarik ??

Followers Terhebat

Empunya cerita

My photo
Merupakan Puteri bongsu di antara enam orang adik beradik.Simple PersoN, easy goinG, fRiendly.Wujudnya blog ni hanya suka-suka bagi mengabadikan setiap detik suka dan duka kehidupan dan melakarkan setiap kenangan saya dan mereka:)

Blog Archive

Mungkin anda tertinggal yang ini...:)

get this widget here

Wednesday, November 2, 2011

Bekal makanan ke office??

Hai..ni nak share pasal  kisah bawak bekal ke tempat kerja ni..u all rasa mcm ner? suka atau tak suka. or u all rasa malu ye tak?Kalau miss suka bebenar bawa bekal.kalau mata tu mengizinkan dia sporting boleh bangun awal.Apa lagi,masak la sikit yang simple2 je..
Janji bekalan tu mengenyangkan,sebab miss bukan jenis yang cerewet or pemilih.Kadang-kadang bubur nasi @moi pun jadi la..pekena dengan ikan bilis goreng,or telur goreng..nyum..nyum..nyum.
Kalau miss,biasa nya breakfast dengan 3 in 1 je,bila dah jam 10 or 11 ermm,,mula la dia berkeroncong.Maka sebab itu miss suka,kalau ada bawa bekal,i boleh makan sedikit,alhamdulillah..Oleh kerana perut yg minta di isi tak tentu masa tu,itu lah kebaikan bawak makanan sendiri.Ye la,tak kan nak menapak ke Kafe kot jam 11 pagi.melampau tu.hhhahahah.iye tak??


- yang kedua nya,Kalau Lunch hour memang ramai la kafe,so situasi mcm gini agak merimaskan den! lebih rela x menapak ke kafe.
- jimat masa,miss boleh rehat lebih dan mengerjalan solat zohor awal.Jimat masa dan tenaga.
- dan makanan yang kita masak sendiri ini best,kita boleh kurangkan minyak dan perasa..kan3


Itu je sebab nya i suka bawak bekal.tapi ada masa nya kami g Lunch luar jugak.Terutamanya hari jumaat,sebab lunch hour dia panjang:) So,jangan silap tafsir jikalau melihat orang yang rajin bawak bekal ..setiap yang dilakukan tu,mesti ada kelebihan dan kekurangannya.



No comments:

 

Copyright © 2012 Reserved to Begins with Smile Design with love by CikBulat