Halwa Telinga

Ihsan KasihMu..Jum KLIK:)

Cari sesuatu yang menarik ??

Followers Terhebat

Empunya cerita

My photo
Merupakan Puteri bongsu di antara enam orang adik beradik.Simple PersoN, easy goinG, fRiendly.Wujudnya blog ni hanya suka-suka bagi mengabadikan setiap detik suka dan duka kehidupan dan melakarkan setiap kenangan saya dan mereka:)

Blog Archive

Mungkin anda tertinggal yang ini...:)

get this widget here

Thursday, October 27, 2011

Kereta terhalang bikin Selebriti Mengamuk


Salam..mornin.semoga sht dan mulakan tugas dengan doa dan senyuman.Cer tengok tajuk entry tuh,huhuhu.Itu pun boleh mengamuk kicik punya hal la..:) iskh2 dunia2..kan sayang je pahala pas smbyg.Cuba bawak sabar sikit.kisah ni di copy dari Oh Bulan!
Laser tak kena tempat, makin tua makin hilang adab gamaknya. Tanpa perlu disebut nama sekalipun, sudah ramai yang dapat mengagak siapakah selebriti yang kami maksudkan.
Apabila agama menuntut kita melakukan ibadah wajib, ia seharusnya disertakan dengan prinsip-prinsip moral yang lain. Yang wajib dilakukan tu, baguslah. Tapi, apabila ia dicemari dengan kata-kata kesat, maka anda fikirkan sendiri ye.
Al-kisahnya, selebriti ini dengan lantangnya memaki hamun di ruangan Twitternya sekembalinya dia daripada menunaikan solat Jumaat. Kesnya mudah, kereta dihalang. Penting sangat ke, atau terjejas ke ekonomi negara hanya kerana kereta selebriti itu dihalang? We doubt that.
Kelantangan selebriti itu telah ditegur oleh segelintir ‘peminatnya’, namun di-laser semula tanpa mengira perasaan dan isi hati ‘mangsa’ tersebut.
Kata selebriti itu, niatnya hanya untuk menegur si pemilik kereta. Tapi, tegurannya itu boleh kami sifatkan sebagai sangat kurang ajar. Adakah selebriti itu lupa bahawa si pemilik kereta itu adalah seorang manusia yang turut menunaikan solat jumaat? Sabar kan separuh daripada iman.
Teringat pula salah satu dialog dalam filem ‘The Social Network. “You‘re not an asshole, Mark. You‘rejust trying so hard to be one."

No comments:

 

Copyright © 2012 Reserved to Begins with Smile Design with love by CikBulat