Halwa Telinga

Ihsan KasihMu..Jum KLIK:)

Cari sesuatu yang menarik ??

Followers Terhebat

Empunya cerita

My photo
Merupakan Puteri bongsu di antara enam orang adik beradik.Simple PersoN, easy goinG, fRiendly.Wujudnya blog ni hanya suka-suka bagi mengabadikan setiap detik suka dan duka kehidupan dan melakarkan setiap kenangan saya dan mereka:)

Blog Archive

Mungkin anda tertinggal yang ini...:)

get this widget here

Wednesday, October 24, 2012

jum puasa

Assalamualaikum,dan selamat malam,sunyi je malam ni,agak nya ramai yang dah pun bertolak balik ke kampung kan? miss ucapkan selamat bercuti dan selamat membuat persiapan utk menyambut aidiladha yea.Miss plak duk di umah bujang je,utk pertama kalinya raya jauh dari Family tercinta,dulu study Wajib balik even dua ,tiga hari je pun..tapi  tahun ini suasana raya tu tak rasa kerna kami di uji oleh NYA Pemergian arwah usu miss amat dirasai. Al Fatihah,semoga ditempatkan di kalangan orang yang beriman.

Tahun ni, 9 Zulhijjah 1433 hijrah jatuh pada hari Khamis bersamaan dengan 25 Oktober 2012. Pada hari tersebut umat Islam disunatkan untuk berpuasa berdasarkan hadis-hadis Nabi seperti berikut.
Daripada Abi Qatadah al-Ansari bahawa Rasulullah S.A.W telah ditanya mengenai puasa hari Arafah? maka jawab Rasulullah S.A.W yang ertinya : “Di kaffarah (diampun dosa) setahun lalu dan setahun akan datang.”
Mari kita puasa sama-sama esok:) niat utk puasa pada hari arafah:
 "Sahaja aku berpuasa sunat Arafah esok hari kerana Allah Taala"

No comments:

 

Copyright © 2012 Reserved to Begins with Smile Design with love by CikBulat