Halwa Telinga

Ihsan KasihMu..Jum KLIK:)

Cari sesuatu yang menarik ??

Followers Terhebat

Empunya cerita

My photo
Merupakan Puteri bongsu di antara enam orang adik beradik.Simple PersoN, easy goinG, fRiendly.Wujudnya blog ni hanya suka-suka bagi mengabadikan setiap detik suka dan duka kehidupan dan melakarkan setiap kenangan saya dan mereka:)

Blog Archive

Mungkin anda tertinggal yang ini...:)

get this widget here

Friday, December 30, 2011

MyKad baru mulai 3 Januari

Hai...hye ..hi..buat apa tu?? agak bosan mlm ni,sebabnya alone2 di umah.Housematte balik kampung.Suasana yg memang miss tak gemar..apa nak buat..huhuhu..sedih ni tinggal sorang2.
U all tau kan yg kita mula pakai Mykad baru ek...ha,dalam paper ari ni pelaksanaan Mykad mempunyai ciri-ciri keselamatan terkini akan dibuat secara berperingkat,bermula di sini,Putrajaya di ikuti Selangor sebelum dilaksanakan sepenuhnya di seluruh negeri selepas 15 februari. 
'MyKad baru ni,memiliki ciri keselamatan danrekabentuk baru seperti diperbuat daripada bahan polikarbonat yang lebih tahan dan menggunakan cip baru yang lebih tahan dan mengelakkan pemalsuan berlaku.
Selain itu,MyKad baru ada "ghost image" yang menggunakan teknologi tulisan laser pada permukaan kad bagi mengelakkan risiko pemalsuan ".
org ramai digalakkan menukar MyKad tetapi itu bukan la wajib yea.

*sama2 la kita nengok bgmana upanya myKad baru..tp tak d beritahu plak kan..berbayar ke tidak kan***

No comments:

 

Copyright © 2012 Reserved to Begins with Smile Design with love by CikBulat