Halwa Telinga

Ihsan KasihMu..Jum KLIK:)

Cari sesuatu yang menarik ??

Followers Terhebat

Empunya cerita

My photo
Merupakan Puteri bongsu di antara enam orang adik beradik.Simple PersoN, easy goinG, fRiendly.Wujudnya blog ni hanya suka-suka bagi mengabadikan setiap detik suka dan duka kehidupan dan melakarkan setiap kenangan saya dan mereka:)

Blog Archive

Mungkin anda tertinggal yang ini...:)

get this widget here

Wednesday, November 23, 2011

Nyum2 Durian

Hai,buat pa tu?mesti bengang after tengok perlawanan Malaysia vs Syria yek?
hihihi,miss pulak baru je lepas buat kuah durian.Pasal nya dah terlebih makan durian tadi,nyum3 best sangat,lebih 15 ulas la jugak d habiskan sekali makan.Erm,macam mengidam,dok terliur je bila tengok durian.Ada en suami kepada member ni yang p borong n jual pada kita orang,mm,apa lagi,kali ini beli 5 bekas.Dalam satu bekas tu ada lebih 15 ulas.Isi nya pun boleh tahan,tak rugi membelinya.
     Maka nya proses membuat kuah di teruskan,bahan-bahan pun ada.
Antaranya,isi durian,gula dan santan,bagi menyedapkan bau miss bubuh la daun pandan.
-Isi durian tu,kita pisahkan dari biji ye.kemudian hancurkan isi tu.
-masukkan santan dan isi durian ke dalam periuk,didihkan,bubuh sekali daun pandan tu,dan jgn lupa secubit je garam.
-masa di atas api tu,jgn lupa kacau-kacau kan ia.
-Jangan lupa masukkan gula sedikit,JANGAN banyak tau,sebab nya durian ni dah manis(yg miss beli tadi la)
-Bila dah macam likat je,jadi la tu..hiihihi,first trial,ok la...tetap sodap :)




erm,ini la kuah durian versi emergency hihiih:)



2 comments:

My Life's Journey said...

Hihi wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh durian ..hrmm sedap2!. Semalam beli durian ..bile tengok tutorial ni terasa nak buat bubur durian plak hihi

Miss uCu said...

kalau ada lebih buat je..hihihi..mkn dgn roti..nyum2 sodap:)

 

Copyright © 2012 Reserved to Begins with Smile Design with love by CikBulat