Halwa Telinga

Ihsan KasihMu..Jum KLIK:)

Cari sesuatu yang menarik ??

Followers Terhebat

Empunya cerita

My photo
Merupakan Puteri bongsu di antara enam orang adik beradik.Simple PersoN, easy goinG, fRiendly.Wujudnya blog ni hanya suka-suka bagi mengabadikan setiap detik suka dan duka kehidupan dan melakarkan setiap kenangan saya dan mereka:)

Blog Archive

Mungkin anda tertinggal yang ini...:)

get this widget here

Monday, October 17, 2011

Tak kenal maka Tak Cinta!


     
  Air Bandung,umphhh,sedap tu kalau di teguk pabila ari panas..selalunya kita campurkan dengan susu.Namun, pernahkah anda mendengar atau menikmati sendiri air berwarna merah jambu itu yang dibancuh dengan menggunakan santan sawit?
Pernah tak dengar nama santan sawit? mesti semua rasa pelik kan,dapat tak membayangkan minuman tersebut dibancuh dengan santan yang lazimnya dijadikan ramuan untuk menyediakan lauk-pauk seperti gulai masak lemak cili api, rendang dan kari.
     Mula-mula aritu pun eiii,teruja jugak nak merasa santan sawit nih.Bermula di saat itu kali petama mahu meneguk minuman tersebut ketika berkunjung ke Karnival Usahawan Desa 2011 anjuran Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah di Laman 1Malaysia, Presint 2 Putrajaya yang berlangsung pada 21 hingga 25 September.
Selepas program walkathon sejauh 4.5km tu,ada demonstrasi memasak menggunakan santan sawit,kalau dulu biasa kita dengar santan kelapa..kan3.Dengan naluri ingin tahu, miss ucu dan mbr pun pergi ke gerai jualan,dengan membeli serta mencuba cendol santan sawit..ermm...sedap jugak rasanya..sedutan pertama dan akhirnya berjaya menghabiskan minuman tersebut. Rasanya boleh tahan! sedap.Benar la kata orang "Tak kenal, maka tak cinta"!

No comments:

 

Copyright © 2012 Reserved to Begins with Smile Design with love by CikBulat