Halwa Telinga

Ihsan KasihMu..Jum KLIK:)

Cari sesuatu yang menarik ??

Followers Terhebat

Empunya cerita

My photo
Merupakan Puteri bongsu di antara enam orang adik beradik.Simple PersoN, easy goinG, fRiendly.Wujudnya blog ni hanya suka-suka bagi mengabadikan setiap detik suka dan duka kehidupan dan melakarkan setiap kenangan saya dan mereka:)

Blog Archive

Mungkin anda tertinggal yang ini...:)

get this widget here

Tuesday, October 11, 2011

Kecuaian Ahli Farmasi~


Baca kosmo terlihat ini berita ,kesian ye,kecuaian org lain dia menanggung derita.
Gara-gara kecuaian seorang ahli farmasi di Hospital Kuala Lumpur (HKL), 
Mangsa, Wong Yee Lan berusia 64 tahun yang menghidap penyakit psoriasis mendakwa, semuanya berpunca apabila ahli farmasi tersebut memberi arahan mengambil ubat tidak tepat selepas dia menerima rawatan sakit kulit pada 7 September lalu di hospital berkenaan.
ubat tersebut sepatutnya dimakan enam kali seminggu tetapi dia telah diberi arahan supaya ubat itu dimakan sebanyak enam kali sehari.
“Saya disuruh makan ubat itu enam kali sehari dan saya menghabiskan dua paket ubat tersebut yang mengandungi 72 biji pil dalam masa 12 hari sahaja.
“Kesan ubat itu terlalu kuat sehingga menyebabkan saya mengalami kesukaran bernafas dan beberapa kali rebah ketika berjalan kerana pitam sehingga terpaksa dihantar ke klinik sebanyak empat kali.


Ya,allah kesian wei dgn pesakit yg nak sembuh tapi lain jadinya,kesan dari itu mangsa memberitahu bahawa matanya berair dan sukar untuk membuka mata,bibir bengkak dan rambut gugur.






2 comments:

4zir4 said...

salamm..hye mis ucu.. datang singgah n follow disini...

--> kesian dia kn.. skrg ni bukan takat kecuaian dr farmasi jer.. klinik pn blh berlaku jgk mcm tu taw.cuma skang nie kite kena hati2 laa taw..

Miss uCu said...

hi,blog shiro ye:) mis ucu ni baru blajar wat blog..hihihi,byak bnda nak kena blaja..:)

 

Copyright © 2012 Reserved to Begins with Smile Design with love by CikBulat