Halwa Telinga

Ihsan KasihMu..Jum KLIK:)

Cari sesuatu yang menarik ??

Followers Terhebat

Empunya cerita

My photo
Merupakan Puteri bongsu di antara enam orang adik beradik.Simple PersoN, easy goinG, fRiendly.Wujudnya blog ni hanya suka-suka bagi mengabadikan setiap detik suka dan duka kehidupan dan melakarkan setiap kenangan saya dan mereka:)

Blog Archive

Mungkin anda tertinggal yang ini...:)

get this widget here

Thursday, September 13, 2012

Kemaafan dendam yang terindah

Kring2..Hello,good morning,assalamualaikum,apa khabar org di sana? miss di sini tak berapa nak sihat..Penyakit stress melanda ni..Doktor2 blh tolong? ahhaha,perasan sungguh ye miss ni,bermonolog sendiri.
Dengan masalah peribadi,persekitaran..all in one..Sampai mmber cakap,abaikan,jgn peduli...yup betul,sesetengah orang dia boleh je lupakan..Tapi bukan miss,miss akan tetap pikir selagi masalah tak selesai.Kelemahan diri yang ni still tak blh nak di atasi.
Perlu tak kita minta maaf padahal kita tak tahu salah kita apa? mari bagi pendapat kat miss:)
- kita akan sentiasa sebut "Sorry" atas kesalahan kecil kita lakukan. biasalah. silap kecil,kalau org tak nak maafkan ,terserah la..
- tapi tak semua ayat "minta maaf" nie lahir dari hati yg ikhlas gitu. wahhh gitu... memang senang sangat cakap "oh sorry" "saya minta maaf"
tak kisahlah apa cara pun kita minta maaf dekat orang.. pastikan semuanya IKHLAS...tanya la sama hati masing2.
- memang ikhlas tu bukan boleh ditunjuk, bukan boleh diucap kadang2 tu. lets deal with our own heart :)
Untuk nak memaafkan kesalahan orang nie kadangkala berat juga sebenarnya.. Kalau mulut je cakap "ok , dimaafkan" tapi hati TIDAK. sometimes. for certain.
- apa kata kalau ubah sikit pendirian.. lets think more to positive.
- setiap kesalahan yg orang lakukan, semuanya bersebab.. mana ada orang yg hidupnya perfect, tak pernah buat salah..
- bagi aku, macam nie lah. dalam setiap negatif tu, mesti akan ada positif dia.. mesti ada punya. tak banyak pun, sikit mesti ada :)

-kita yg sekadar human being nie, elok lah kalau takyah sibuk nak cari kesalahan orang lain..... cari dulu apa kesalahan yg kita dah buat kat orang... Bukan niat aku nak ngaku miss perfect kat sini. tapi miss sekadar share apa yg dirasa.
- elok kita maafkan orang walaupun orang tak minta. Elok kita minta maaf walaupun orang taknak maafkan. asalkan kita berniat and ikhlas nak buat semua tu. SEMUA TERLETAK ATAS DIRI SENDIRI :)
**miss tanamkan dalam diri memaafkan sesiapa sahaja yg pernah melukakan hati miss,padahal mereka tak tau pun mereka dah lukakan hati kita,begitu jua kita,minta maaf la,kdg2 kita tak sedar apa yg kita buat,apa yg kita cakap kan**

**Hahaha,tajuk entry tu lawak je,padahal tak tau nak bubuh tajuk apa..layan je la**
 

Copyright © 2012 Reserved to Begins with Smile Design with love by CikBulat