Halwa Telinga

Ihsan KasihMu..Jum KLIK:)

Cari sesuatu yang menarik ??

Followers Terhebat

Empunya cerita

My photo
Merupakan Puteri bongsu di antara enam orang adik beradik.Simple PersoN, easy goinG, fRiendly.Wujudnya blog ni hanya suka-suka bagi mengabadikan setiap detik suka dan duka kehidupan dan melakarkan setiap kenangan saya dan mereka:)

Blog Archive

Mungkin anda tertinggal yang ini...:)

get this widget here

Tuesday, June 12, 2012

Jangan Pandang aku sebelah mata



Selamat menjalankan tugas di hari selasa.Hari ni,miss xda cerita menarik lagi sebab mood rajin belum sampai:) tapi miss nak share tips baik utk kita..Korang suka tak dengan limau nipis? miss suka tau,selain berguna utk di perah bersama sambal dan jadi ubat apabila batuk,ianya baik utk kuku juga..Check it out:)
Kebersihan kuku adalah sangat penting. Melalui kuku juga kita dapat gambarkan perwatakan seseorang itu. Penjagaan kuku adalah sama nilainya seperti menjaga kecantikkan kulit,rambut dan anggota badan lain juga. Akan tettapi masih ramai tidak ketahui bagaimana ingin menjaga kuku supaya sentiasa berada dalam keadaan sihat dan cantik.

Banyak keburukan yang bakal timbul sekiranya kita tidak menjaga kuku dengan baik. Antara penyakit yang boleh terkena pada kuku kita seperti kuku mudah patah, cagu, berwarna kekuningan dan mudah merekah. Ini akan menjejaskan penampilan kita. Sebaliknya mula kan lah dari sekarang menjaga kuku anda.
Gunakan limau nipis sebagai merawat kuku anda. Gosokkan limau pada kuku dan biarkan selama beberapa minit kemudian cuci dan hasilnya kuku anda akan kelihatan cantik.

ha,jangan pandang dia sebelah mata tau!

2 comments:

Puteri Kayangan?@#$%???? said...

waaa baru umi tahun buah limau ni bagus untuk kuku juga la ..trm kasih atas info dear .. ingat bawang putih je untuk kuku hihi

miloaiskurangmanis said...

ada jugak kegunaan sampingan yg lain
selama ni tau utk cuci rambut - buat sambal bagai - dan ubat utk batuk aje...

thanks ye!

 

Copyright © 2012 Reserved to Begins with Smile Design with love by CikBulat