Halwa Telinga

Ihsan KasihMu..Jum KLIK:)

Cari sesuatu yang menarik ??

Followers Terhebat

Empunya cerita

My photo
Merupakan Puteri bongsu di antara enam orang adik beradik.Simple PersoN, easy goinG, fRiendly.Wujudnya blog ni hanya suka-suka bagi mengabadikan setiap detik suka dan duka kehidupan dan melakarkan setiap kenangan saya dan mereka:)

Blog Archive

Mungkin anda tertinggal yang ini...:)

get this widget here

Monday, February 20, 2012

Pizza pun baik tau!


Assalamualaikum,selamat pagi isnin:) hujung minggu berlalu.ujung minggu dok umah je,kemas2 umah.Totally  sesi mngemas-ngemas je.Tapi dalam kemas2 tu,lapar dan teringin sangat nak mkn something..nak tau apa  dia?? Hihihi
Sebenarnya,miss nak mkn Pizza..wow selera ek..tak selalu pun kan2.aik,jgn terus cakap pizza x baik,sebenarnya pizza ni juga ada kebaikan.Tak percaya? Mari kita tgok knapa ianya dikatakan berfaedah jugak.
Kandungan kalori di dalam pizza mmg tinggi.Sekeping pizza berukuran besar mengandungi lebih 2000 kalori dan 60 gram lemak.Bagaimanapun,makanan ini masih mempunyai kebaikannya.Sos pizza dikatakan mengandungi banyak likopen iaitu sejenis karotenoid yang boleh mengurangkan risiko kanser prostat.Taburan keju di atasnya pula mengandungi kalsium yang cukup utk membantu tulang kuat,menurunkan tekanan darah dan mencegah kanser usus besar.
Sumber dr Remaja..credit to u.
*Jom2 pizza sekali sekala*

No comments:

 

Copyright © 2012 Reserved to Begins with Smile Design with love by CikBulat