Halwa Telinga

Ihsan KasihMu..Jum KLIK:)

Cari sesuatu yang menarik ??

Followers Terhebat

Empunya cerita

My photo
Merupakan Puteri bongsu di antara enam orang adik beradik.Simple PersoN, easy goinG, fRiendly.Wujudnya blog ni hanya suka-suka bagi mengabadikan setiap detik suka dan duka kehidupan dan melakarkan setiap kenangan saya dan mereka:)

Blog Archive

Mungkin anda tertinggal yang ini...:)

get this widget here

Sunday, October 16, 2011

Gadis Punan Pertama Jadi Pegawai

Hari ni ada baca Kosmo tak?? hihii,tahniah utk sahabatku yg menjadi teman sepermainan dari kecil lagi hingga hari ni.Dimana awal tahun ini saya telah bertemu kembali dengan dia yang baru bertugas di Putrajaya.
First time jumpa dia di Alamanda,dia tegur," hai..lamanya x jumpa".Yup mmg kami lama dah tak jumpa dek kekangan tugas alih-alih kami di pertemukan di sini.Dan office pun bersebelahan sahaja.
Hari ini keluar di ruangan Rencana Utama bertajuk "Punan Pertama Menjadi Pegawai"
Di sini ,felicia menceritakan tentang adat ,budaya dan bahasa Punan.Wah,hebat la kawan nih,siap masuk kosmo lagi tu.Dulu teringat lagi dari darjah satu lagi kami sentiasa pergi sekolah sama-sama walaupun kami berbeza agama dan budaya.Malah kami saling rapat dan mengenali keluarga masing-masing dan kadang-kadang kami menggunakan bahasa ibunda masing-masing kerana saling faham walaupun bahasa kami berbeza.Dia memang seorang yg pemalu tetapi tegas orangnya..Mari sama-sama tengok kosmo ari ni untuk mengenalinya.:)





Tahniah Cia,,proud of you:)

 

Copyright © 2012 Reserved to Begins with Smile Design with love by CikBulat