Halwa Telinga

Ihsan KasihMu..Jum KLIK:)

Cari sesuatu yang menarik ??

Followers Terhebat

Empunya cerita

My photo
Merupakan Puteri bongsu di antara enam orang adik beradik.Simple PersoN, easy goinG, fRiendly.Wujudnya blog ni hanya suka-suka bagi mengabadikan setiap detik suka dan duka kehidupan dan melakarkan setiap kenangan saya dan mereka:)

Blog Archive

Mungkin anda tertinggal yang ini...:)

get this widget here

Friday, June 17, 2011

PERODUA lancar Myvi baru



Salam Jumaat semua...erm,,menawan kalbu ku:) 

MUHYIDDIN (tengah), Asmat (kanan) dan Aminar meninjau  Myvi baru pada majlis pelancaran di PWTC, semalam.

MUHYIDDIN (tengah), Asmat (kanan) dan Aminar meninjau Myvi baru pada majlis pelancaran di PWTC, semalam.
Model sudah terima tempahan 10,000 unit sejak 4 Jun lalu
PERUSAHAAN Otomobil Kedua Sdn Bhd (PERODUA) melancarkan model baru Perodua Myvi dengan sasaran jualan 8,500 unit sebulan bagi menggantikan model generasi pertama jenama kenderaan terlaris yang diperkenalkan pada Mei 2005.
Model baru yang dipertingkatkan dari segi reka bentuk dan fungsi itu, dijual pada harga atas jalan bermula dari RM43,900 bagi transmisi manual standard hingga RM57,400 bagi transmisi automatik.
Sejak diperkenalkan enam tahun lalu, PERODUA sudah menjual 487,400 unit model Myvi pada purata 81,20 unit setahun atau 6,800 unit sebulan.

Pengerusinya, Tan Sri Asmat Kamaluddin, berkata menjejaki langkah model sebelumnya, Perodua Myvi baru itu boleh disifatkan sebagai kenderaan rakyat sebenar.

“Model baru itu direka bentuk secara kreatif, kejuruteraan yang rapi dan dibina dengan bahan bermutu tinggi oleh tenaga kerja terlatih serta mampu dimiliki dengan tawaran nilai hebat untuk wang,” katanya berucap pada pelancaran model baru Perodua Myvi di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), semalam.

Pelancarannya disempurnakan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Turut hadir Pengerusi PERODUA, Tan Sri Asmat Kamaludin; Presiden Daihatsu Jepun, Koichi Ina; Duta Jepun ke Malaysia, Shigeru Nakamura dan Pengarah Urusan PERODUA, Datuk Aminar Rashid Salleh.
Asmat berkata, model itu sudah menerima tempahan 10,000 unit sejak tempahannya dibuka kepada awam 4 Jun lalu.

Sementara itu, Muhyiddin ketika berucap pada majlis itu menyarankan supaya PERODUA merangka perancangan lebih berdaya saing dan memberi tumpuan untuk melangkah ke arena lebih mencabar di peringkat antarabangsa.

“Hasil kerjasama rakan kongsi teknologinya, Daihatsu Motor Company of Japan (DMC) dan semua pihak yang berkepentingan, saya yakin PERODUA dapat meneroka pasaran rantau ini dan peringkat global.

“Saya dimaklumkan, PERODUA dan DMC akan melabur sehingga RM250 juta untuk membina kilang Transmisi Automatik Elektronik yang pertama di sini, sekali gus mewujudkan peluang kerja selain membawa kemahiran dan teknologi ke negara ini,” katanya.

Katanya, industri automotif adalah komponen penting ekonomi dan ia berkembang pesat dengan menyokong industri seperti pembuat komponen, jaringan pembekal, perbankan, insuran dan petroleum.

Timbalan Perdana Menteri juga memberi jaminan pandangan semua pihak akan diambil kira dalam mengkaji semula Dasar Automotif Negara khusus untuk pertumbuhan industri automotif negara ini.

Sementara itu, mengulas mengenai model MyVi baru itu, Aminar Rashid berkata, ia lebih daripada sekadar estetika kerana ruang dan alunan rupa bentuk badan kenderaan itu meningkatkan tahap aerodinamik, justeru membolehkan tahap penggunaan bahan bakar lebih cekap.

Beliau menjelaskan, transmisi manual standard bagi model baru Perodua Myvi itu mempunyai tahap pemanduan lebih jauh iaitu 17.5 kilometer bagi setiap liter petrol berbanding model sebelumnya 17.1 kilometer.

Bagi transmisi automatik pula, ia mampu bergerak 14.6 kilometer bagi setiap liter bahan bakar berbanding 13.5 kilometer bagi model sebelumnya.

Ia didatangkan dengan enam warna, termasuk warna baru Ungu Mystical yang akan diperkenalkan bermula Ogos ini. Pilihan warna lain ialah Hitam Ebony, Kelabu Medallion, Kelabu Glittering, Putih Pearl dan Putih Ivory.

(Sumber dari Berita Harian.)

No comments:

 

Copyright © 2012 Reserved to Begins with Smile Design with love by CikBulat